مراحل و مراقبت های بعد از تاتو

پرایمر تاتو

مراحل و مراقبت های بعد از تاتو

تاتو چیست

تاتو نوعی اصلاح بدن است که توسط جوهر، رنگ و رنگدانه انجام می شود. سوزن های تاتو برای طراحی تاتو استفاده می شود. به یک ماشین دستی متصل است و با یک موتور در جوهر غوطه ور می شود. دارای انتهای نوک تیز است که مرتبا سوراخ می شوند تا جوهر بتواند به داخل درم نفوذ کند.

افرادی که قصد تاتو زدن در هر نقطه ایی از بدن خود مخصوصا صورت و ابروها را دارند، باید قبل از انجام تاتو موارد مهمی را بررسی کند تا خدایی نکرده پس از انجام آن متضرر نشوند. اول از همه باید تاتو کار خوب و حرفه ایی را پیدا کنند که رزومه معتبر و خوبی داشته باشد تا بتواند طرح باب میل شما را پیاده سازی کند. دومین نکته رعایت تمامی نکات و موارد بهداشتی و استفاده از تجهیزات تاتو درجه یک که شامل نوع دستگاه، رنگ، نوع سوزن و … می باشد. به تاتو کاران عزیز پیشنهاد می شود که کلیه لوازم و تجهیزات تاتو خود را از فروشگاه های معتبر لوازم تاتو در اصفهان که کار اصلی آنها فروش دستگاه و ابزار تتو در اصفهان است خریداری نمایید تا خیال مشتریان خود را بابت مواد مصرفی در حین کار آسوده کنید.

۹ راه برای کمک به بهبود سریع خالکوبی شما

بسیاری از مردم می پرسند: “چگونه می توانم خالکوبی خود را سریع تر بهبود دهم؟” به طور خلاصه برای مراقبت های بعد از تاتو شما نمی توانید این کار را با خیال راحت انجام دهید، اما می توانید با اتخاذ تصمیمات هوشمندانه، روند درمان را در کوتاه ترین زمان قابل قبول نگه دارید. مرحله بهبود اولیه یک خال کوبی جدید می تواند بین سه تا چهار هفته طول بکشد. خالکوبی ها تا حدود شش ماه پس از مرکب شدن به طور کامل درمان نمی شوند.

خالکوبی ها در افراد با سرعت های مختلف بهبود می یابد. انواع رویکردهای مراقبت پس از انجام و فاکتورهای فرآیند بهبودی وجود دارد که می تواند به سرعت بهبودی نسبتاً سریعتر پس از انجام خالکوبی جدید کمک کند.

مقاله زیر ۹ رویکرد رفتاری را معرفی می‌کند که برای مؤثرتر و سریع‌تر کردن درمان طراحی شده‌اند، اما به جدول زمانی پذیرفته شده پایبند هستند.

  1. پوست خود را قبل از خالکوبی آماده کنید

بهترین روش ها برای اطمینان از سلامت پوست قبل از جوهر زدن عبارتند از:

هیدراته ماندن

خوب استراحت کردن

داشتن یک رژیم غذایی سالم و کم چرب

با استفاده از محصولات بی حس کننده یا استراحت های منظم، پوست خود را از ناراحتی در حین خالکوبی دور نگه دارید

محدود کردن مصرف دارو، سیگار و الکل

هنگامی که به منظور خالکوبی از خانه خارج می شوید، از آب و هوای شدید یا آفتاب سوختگی خودداری کنید

مراقبت از پوست خود و اطمینان از سالم بودن آن تا حد امکان تضمین می کند که تاتو بهترین شانس را برای بهبود با سرعت مناسب دارد.

هیدارته کردن پوست

  1. توصیه‌های خالکوبی‌کار خود را برای مراقبت‌های بعدی دنبال کنید

متخصصان با تجربه تاتو انواع مشتریان را با انواع پوست های مختلف دیده اند و می توانند توصیه های بسیار ارزشمندی را برای مراقبت های بعدی به شما ارائه دهند که بلافاصله و برای تمام طول عمر خالکوبی به شما کمک می کند.

اگر در روند بهبودی زخم تاتو خود به مشکلی برخوردید، مستقیما به تاتو کار خود مراجعه کنید. انها می توانند با توجه به تجربه خود در این زمینه به شما کمک کنند تا مراقبت های بعدی خود را تغییر دهید و ترس خود را از بین ببرید. تاتوکار اگر مشکلی جدی را فراتر از حد توصیه خود پیدا کنند، شما را برای درمان به پزشک ارجاع می دهد.

تاتو کار
مراقبت های بعد از تاتو
  1. تاتو را به طور موثر و منظم تمیز کنید

یک خالکوبی تازه جوهر شده باید سه بار در روز با صابون و آب گرم تمیز شود. این باید بلافاصله پس از برداشتن بانداژ اولیه شروع شود. فرآیند تمیز کردن در هر مرحله مراقبت پس از دیگری که انتخاب می کنید، باید در کل جدول زمانی درمان اولیه و مراقبت از خالکوبی طول بکشد.

دست ها را کاملا بشویید با دست های تمیز و آب گرم، پاک کننده فوم یا صابون را روی ناحیه ای که به تازگی خالکوبی کرده اید بمالید. پاک کننده را به آرامی به خالکوبی و اطراف آن بمالید و باقی مانده پاک کننده را با یک دستمال کاغذی تمیز پاک کنید.

در این مرحله دقت کنید که ناحیه خالکوبی را بیش از حد خشک نشود و با دستمال روی ناحیه زیاد نکشید. طیف وسیعی از صابون های مختلف گزینه های خوبی برای استفاده در مراقبت های پس از خالکوبی هستند و انتخاب شماست که از یک محصول واحد استفاده کنید.

تاتو را به طور موثر و منظم تمیز کنید

  1. روش درمانی رطوبت رسانی مراقبت های بعدی را انتخاب کنید

از بین سه روش اصلی بهبود خالکوبی، روش ترمیم و رطوبت رسانی معمولاً سریع‌ترین زمان را دارد. بقیه مراحل تاکتیک‌های درمانی در نظر گرفته می‌شوند که زمان بیشتری را برای مؤثر بودن می‌طلبند، زیرا صرفاً به تمیز کردن خالکوبی برای اضافه کردن لوسیون یا مرطوب‌کننده متکی هستند.

طیف گسترده ای از محصولات مراقبت پس از آن وجود دارد که به پوست شما کمک می کند تا به شدت بهبود یابد و ظاهراً تیرگی و آسیب احتمالی را که گاهی اوقات ممکن است پس از رسوب جوهر تازه در پوست شما ایجاد شود، محدود می کند.

جدا از انتخاب های اختصاصی محصولات مراقبت های پس از ترمیم مرطوب در بازار، طیف بی نهایتی از محصولات مراقبت از پوست روزانه وجود دارد که می توانند در کاربرد تاتو و مراقبت از زخم استفاده شوند.

رطوبت رسانی به تاتو

  1. پس از برداشتن باند، اجازه دهید تاتوی خود آزاد شود

بلافاصله پس از خالکوبی، تاتوکار محل را تمیز می کند و سپس آن را بانداژ می کند. روش‌ها بین تاتو کاران متفاوت است، اما انتظار می‌رود این باند خالکوبی حداکثر یک شب بماند. پس از برداشتن باند، زمان آن است که مراقبت های بعدی خود را به طور جدی با شروع به پاکسازی ناحیه شروع کنید.

خالکوبی شما یک زخم باز است و برای شروع درست بهبودی باید نفس بکشد، بنابراین مطمئن شوید که باند دیگری روی جوهر جدید خود نزنید. همچنین به شدت توصیه می شود که لباس های گشاد بپوشید. از چسباندن مواد خراش دار یا سایش فعال در حین بهبودی خالکوبی اجتناب کنید تا زخم باز فضای تنفس بهتری داشته باشد.

برداشتن باند

  1. از ضربه زدن، تلنگر زدن، چیدن، خراشیدن و لمس کردن خودداری کنید

زمانی که به پایان هفته اول خود پس از انجام یک خالکوبی تازه می رسید، زمانی است که بیشترین پوسته شدن و لایه برداری خالکوبی را خواهید دید. نگران نباشید، در راه بهبودی کامل است!

وقتی خالکوبی شما به نظر می رسد و احساس می کنید که بدترین حالت است، باید اجازه دهید ناحیه خالکوبی شده بدون کندن، ضربه زدن، تحریک کردن یا خاراندن روی پوست شما بهبود یابد. هنگامی که آن را تمیز می کنید یا بعد از تماس با آب خشک می کنید، از یک حوله نرم یا حوله کاغذی تمیز استفاده کنید. همیشه با خالکوبی خود ملایم باشید تا بهترین نتیجه را بگیرید و سریعتر بهبود پیدا کنید.

خراشیدن و لمس کردن تاتو

  1. اگر حتما در معرض آفتاب هستید، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

اشعه ماوراء بنفش خورشید باعث آسیب سوختگی به پوست می شود و یک خالکوبی جدید به شدت در برابر اشعه ماوراء بنفش مستعد است. قرار گرفتن در معرض نور خورشید همچنین باعث محو شدن و تخریب پوست تاتو شده در طول زمان می شود. برای برخی افراد، قرار گرفتن در معرض نور خورشید به دلیل کار، تحصیل یا عوامل دیگر اجتناب ناپذیر است.

اگر نمی‌توانید لباس‌های گشاد بپوشید و خالکوبی را کاملاً پوشانده و در عین حال اجازه تنفس و ترمیم آن را می‌دهید، استفاده از ضد آفتاب مخصوص خالکوبی با حداقل SPF 30+ در تمام مدتی که در خارج از منزل در طول فرآیند بهبودی است، ضروری است.

آفتاب سوختگی تاتو

  1. از نئوسپورین و پمادهای دارویی اجتناب کنید – این یک تله است!

برخی از خواص پمادهای دارویی تأثیر نامطلوبی بر خالکوبی دارند. لکه‌ای از پوست که توسط چندین سوزن ضربه‌ای به آن وارد شده است، به اکسیژن و لایه‌ای نازک از مرطوب‌کننده نیاز دارد تا به بهترین شکل ممکن التیام یابد.

استفاده از برخی محصولات دارویی مانند نئوسپورین و باسیتراسین می تواند باعث شود بدن آن را پس بزند یا خیلی سریع التیام یابد و یک واکنش آلرژیک ایجاد کند که می تواند شامل بثورات قابل توجه یا مجموعه ای از نقاط قرمز کوچک باشد.

نئوسپورین و پمادهای دارویی

  1. از آب دور بمانید

می‌توانید تاتوی خود را از طریق دوش آب گرم در طول بهبودی تاتو خیس و تمیز کنید، اما مطمئن شوید که حداقل سه هفته یا تا زمانی که سطح خالکوبی به طور کامل بهبود یابد، در هر نوع آب شنا نکنید. آب وارد شده به زخم خالکوبی می تواند در ناحیه خالکوبی تداخل ایجاد کند یا باعث عفونت شود. این امر زمان لازم برای بهبود خالکوبی را افزایش می‌دهد و می‌تواند جوهر و بافت زیر آن را تا جایی که بدن شما نیاز به ترمیم یا حذف داشته باشد، از بین ببرد. شنا کردن در آب کلردار یا اجسام طبیعی مانند اقیانوس یا دریاچه ها برای خالکوبی های جدید توصیه نمی شود تا زمانی که خالکوبی بافته شده و بهبودی به پایان برسد.

از آب دور بمانید

نتیجه

تقریباً غیرممکن است که به طور ایمن زمان بهبودی یک خالکوبی جدید را تسریع کنید، اما با روش‌های معقول مراقبت های بعد از تاتو به صورت عملی و مفید وجود دارد که هر فردی می‌تواند برای حفظ روند بهبودی در کوتاه‌ترین بازه زمانی، یعنی سه تا چهار هفته، اتخاذ کند.

در اینستاگرام

پیج ما را دنبال کنید!

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های تازه

محتوای جدول